23948sdkhjf

Nu vil Fur Bryghus være kendt for mere end øl

Bryghuset klar med "stærkere digital brandfortælling
På Limfjordsøen Fur har det lokale bryghus sat sig for at blive mere kendt - ikke mindst hvad angår det, der ikke har så meget med øl at gøre.

Da Fur Bryghus i 2017 fik lavet en kendskabsanalyse viste det sig, at under en tredjedel af forbrugere med eksisterende kendskab til brandet var klar over, at bryghuset byder på flere oplevelser end dem, der kommer på flaske.

Derfor har bryghuset fået lavet en ny, digital strategi, som i første omgang handler om et nyt website. Det er ifølge marketingbureauet Happy, som står bag, "første skridt på vejen til en stærkere digital brandfortælling".

Portalen skal, ud over at fortælle om øl, gøre brugerne klogere på de mange sociale oplevelser, man kan få i bryggeriets restaurant og spillested. Samtidig er Limfjordsøens kultur og natur draget ind i fortællingen om bryggeriets tilbud.

Og det har allerede givet gode resultater, fortæller forretningsfører hos Fur Bryghus Per Kristensen.

- Vi har oplevet stigende interesse fra både slutbrugerne og vores samarbejdspartnere. Både i form af interessen for vores øl, og nu i særlig grad for de koncerter og events, vi holder. Den samlede oplevelse af vores historie og håndværk som et af landets ældste mikrobryggerier, kombineret med populære kunstnere, der optræder i vores lokaler til smagen af god mad og øl, er blevet rigtig populær, fortæller han.

I de kommende måneder er blandt andre Dodo & The Dodo's, Sanne Salomonen og Sko/Torp på bryghusets koncertprogram.

Ifølge kontaktchef Daniel Østergaard fra marketingbureauet Happy bliver det nye website inden længe fulgt op med en række planlagte kampagner på tværs af digitale kanaler. Det skal skabe synlighed for sæsonrelevante specialøl og forskellige events og koncerter på bryghuset. Desuden kommer der markedsføring via emails målrettet dem, der allerede har en forbindelse til Fur Bryghus.




Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093